Vivofit Jr. 3 to urządzenie firmy Garmin zaprojektowane z myślą o najmłodszych użytkownikach. Monitor aktywności łączy aktywność fizyczną z zabawą co sprawia, że codzienne obowiązki oraz ćwiczenia nie będą stanowiły już problemu. Urządzenie wspierane jest przez aplikację Vivofit Jr., którą można pobrać smartfony z iOs lub Android. Dzięki niej dziecko może łączyć korzystanie z telefonu z możliwością zdobywania nagród, które je od tego oderwą i pomogą się zmotywować do działania. Urządzenie to dokładnie przedstawiamy również w naszym filmie.
Parametry techniczne Vivofit Jr. 3
Vivofit Jr. 3 to niewielkie urządzenie dla najmłodszych, posiada regulowaną opaskę (130-175mm), którą w razie potrzeby możemy wymienić. Wbudowany kolorowy wyświetlacz o rozmiarze 14,11 x 14,11mm pozwoli na czytelny dostęp do informacji zawartych na urządzeniu. Ekran główny można skonfigurować korzystając z aplikacji w telefonie. Sterowanie możliwe jest przyciskiem dostępnym z boku urządzenia działającym w dwóch trybach (wciśnięcie oraz przytrzymanie).
Całość zasila bateria pastylkowa CR 2025 umożliwiającą czas pracy do 1 roku bez konieczności ładowania. Warto również wspomnieć, że urządzenie cechuje klasa wodoszczelności 5 ATM dzięki czemu nie musimy się martwić czy dziecko nie zapomni zdjąć zegarka korzystając np. z basenu.
Funkcje zegarka w Vivofit Jr.
Opaska spełnia rolę zegarka, czyli standardowo wskazuje godzinę z automatyczną zmianą na czas letni i zimowy. Dodatkowo w urządzeniu możemy zaplanować budzik czy też uruchomić minutnik aktywności oraz stoper.
Urządzenie podczas monitorowania całodziennej aktywności korzysta z wbudowanego akcelerometru aby określić ilość pokonanych kroków, przebytego dystansu (można ustawić średnią długość kroku dla chodu i biegu) oraz monitorowania snu. Ważną nowością w modelu Vivofit Jr. 3 jest dodatkowy ekran (widżet) ICE który umożliwia szybki dostęp do alarmowego numeru telefonu (np. rodzica lub opiekuna).
Z poziomu urządzenia możemy rozpocząć również wyzwanie Toe-to-toe pozwalające na rozpoczęcie "rywalizacji" z innym użytkownikiem urządzenia Garmin. Wyzwanie ma na celu wykonanie jak największej ilości kroków w ciągu dwóch minut. Historia rywalizacji zapisuje się w aplikacji na smartfonie, co umożliwia odtworzenie jej historii.
Monitorowanie statystyk dziecka
Najważniejszym zadaniem Vivofit Jr. 3 jest zmotywowanie dziecka do działania. W tym celu zegarek łączy się z aplikacją Vivofit Jr (dostępną na Android oraz iOS), która pozwala na wykorzystanie maksimum możliwości urządzenia.
Przede wszystkim należy pamiętać, że dane w aplikacji dostępne są jedynie dla rodzica, dziecka oraz osób którym sami dane udostępnimy. Żadna z informacji dotyczących np. imienia, zdjęcia czy aktywności dziecka nie jest udostępniana publicznie.
Zdobywanie monet i nagród
Aplikacja pozwala na monitorowanie wszelkich informacji odnośnie aktywności dziecka (po synchronizacji Bluetooth) takich jak minuty aktywności, kroki czy sen. Główną jej funkcją jest jednak lista zadań do wykonania. Korzystając z listy, możemy zaplanować zadania dla dziecka za zrealizowanie których dziecko otrzyma wirtualne monety służące do odblokowywania nagród.
Konfigurując zadanie możemy wybrać jedno z dostępnych już w aplikacji lub zdefiniować własne. Dodatkowo użytkownik aplikacji może określić liczbę wirtualnych monet które dziecko otrzyma za wykonanie zadania oraz godzinę o której czynność powinna być wykonana. Istnieje również możliwość ustawienia przypomnienia dla każdego zdefiniowanego zadania. Dla zadań cyklicznych (np. poranne mycie zębów) możemy zdefiniować interwał powtarzania zadania tak, aby nie musieć ustawiać zadań codziennie.
Za zdobyte monety dziecko może odblokowywać nagrody. Nagrody, tak jak zadania, możemy zdefiniować z puli już dostępnych lub zdefiniować własne. Mogą to być np. późniejsze pójście spać, wspólna zabawa lub wieczór filmowy.
Gra w aplikacji Vivofit Jr
Ostatnią funkcją aplikacji jest wbudowana gra przygodowa powiązana z motywem opaski. Każdorazowo po wykonaniu 60 minut codziennej aktywności urządzenie odblokowuje możliwość pojedynczego uruchomienia przygody bazującej na quizach, mini-grach czy ćwiczeniach sprawnościowych. Urządzenie wspiera wykonywanie ćwiczeń kartami treningowymi które pomogą dziecku opanować podstawowe ćwiczenia takie jak pajacyki, wyskoki i wiele innych.
Poprzez dokupienie dodatkowej, wymiennej opaski Vivofit Jr. możemy odblokować dodatkowe motywy gier w aplikacji.
Opaski Garmin Vivofit Jr. 3 są dostępne w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym.