Globalna awaria urządzeń Garmin - rozwiązanie problemu
Globalna awaria urządzeń Garmin

28. stycznia 2025 roku fora techniczne, a także tematyczne fora firmy Garmin zapłonęły (tak nasza infolinia, czat online oraz częstotliwość odwiedzin w sklepach stacjonarnych także). Otóż większość zegarków, a także wybrane liczniki amerykańskiego producenta w momencie próby lokalizacji GPS zaciągały błędny plik CPE/EPO, co w efekcie owocowało awarią i zawieszeniem urządzenia na ekranie z niebieskim logo marki. Z podobną awarią mieliśmy do czynienia kilka lat temu.

W tym artykule przedstawialiśmy nasze metody na przywrócenie zegarka/licznika "do żywych" z zaznaczeniem, że kolejna próba lokalizacji GPS wraz z synchronizacją z Garmin Connect (po bluetooth lub WiFi) najpewniej ponownie wywoła awarię. 

Na szczęście inżynierowie Garmina dość sprawnie wprowadzili poprawkę, która wraz z aktualizacją oprogramowania zaciąga do zegarka/licznika prawidłowy plik CPE/EPO. Poniżej przedstawiamy różne opcje naprawy zegarka lub licznika Garmin. Instrukcję znajdziecie też na stronie producenta.  

Wariant 1 - dla szczęściarzy

Jeśli znajdujesz się w gronie szczęśliwców, którzy akurat 28.01.2025 roku nie korzystali z GPS, bądź w trakcie korzystania z GPS znajdowali się poza zasięgiem telefonu i Twój zegarek Garmin działa prawidłowo to wszystko co musisz zrobić to:

  • wyłączyć i włączyć zegarek 
  • wykonać synchronizację z aplikacją Garmin Connect lub wykonać aktualizację za pośrednictwem programu Garmin Express

Mój zegarek jest zawieszony na logo trójkąta 

Jeśli Twój zegarek jest nadal w trybie ciągłego resetowania lub wisi na niebieskim logo trójkąta możesz spróbować podłączyć go do komputera i ręcznie usunąć wadliwy plik CPE/EPO. Ta opcja naprawy nie resetuje ustawień zegarka. Uwaga, w przypadku próby połączenia z komputerem Mac wymagany jest program Android File Transfer
  • Procedurę rozpoczynamy od wyłączenia zegarka. W tym celu wciskamy i trzymamy przycisk zasilający przez dłuższy czas. Czasem jest to 20 sekund, czasem nawet minuta. Trzymamy zatem przycisk wyłączania do skutku, aż zauważymy, że tarcza zegarka zgasła i nie następuje żadna inna reakcja.
  • Teraz urządzenie należy połączyć przewodem do komputera, w jednych przypadkach wystarczy zwykłe podłączenie, w innych należy podpiąć przewód do zegarka, a następnie trzymając przycisk start/stop wpiąć przewód do komputera. Może to zająć nawet minutę, czekamy na powiadomienie z naszego systemu operacyjnego, że urządzenie zostało podłączone i wyświetlone jako pamięć przenośna w strukturze plików.
  • Kiedy już uzyskamy dostęp do pamięci urządzenia, należy przejść do niej, tam znajdziemy folder Garmin, a w nim folder SWRemote. Usuwamy z tego folderu wszystkie pliki.
  • Odpinany urządzenie i czekamy na jego ponowne uruchomienie się. Może być wymagane skorzystanie z przycisku zasilającego, aby urządzenie się uruchomiło.
  • Wykonujemy synchronizację z aplikacją Garmin Connect lub aktualizację za pośrednictwem programu Garmin Express.

Przywracanie zegarka - metoda druga

Metoda bardziej inwazyjna, bo wymaga usunięcia wszystkich danych z pamięci urządzenia. Wszystkie dane przesłane wcześniej do aplikacji Garmin Connect zostaną zachowane, stracimy jedynie ustawienia urządzenia oraz dane zebrane od czasu ostatniej synchronizacji.
 
Metoda dla zegarków Garmin posiadających pięć przycisków sterujących (m.in. Forerunner, Fenix, Epix, Instinct itp.)
 
  1. Wyłączamy zegarek poprzez długie trzymanie przycisku POWER (lewy, górny przycisk).
  2. Wciskamy i TRZYMAMY przyciski BACK oraz START/STOP (dwa przyciski z prawej strony urządzenia).
  3. Trzymając oba przyciski korzystamy z przycisku LIGHT/POWER, który znajduje się z lewej strony urządzenia u góry, przycisk ten możemy zwolnić gdy urządzenie uruchomi się.
  4. Po chwili powinniśmy usłyszeć jeden sygnał dźwiękowy, po nim puszczamy przycisk START/STOP (górny-prawy).
  5. Gdy usłyszymy kolejny sygnał puszczamy przycisk BACK/LAP (dolny-lewy).
  6. Skuteczna procedura może skutkować pytaniem o potwierdzenie wyczyszczenia urządzenia. Zatwierdzamy i czekamy, aż zegarek uruchomi się ponownie.
  7. Po resecie ustawień będziesz musiał ponownie wybrać język i przeprowadzić proces parowania zegarka z aplikacją Garmin Connect. Uwaga! Zanim przejdziesz do ponownego łączenia zegarka z aplikacją sugerujemy usunąć zegarek z listy urządzeń Bluetooth telefonu.  
Metoda dla zegarków Garmin posiadających mniej niż 5 przycisków (m.in. Venu 3, Vivoactive 5 itp.)
 
  1. Wyłączamy zegarek poprzez długie trzymanie przycisku POWER.
  2. Wciskamy i TRZYMAMY GÓRNY i DOLNY przycisk (dwa przyciski z prawej strony urządzenia).
  3. Po chwili powinniśmy usłyszeć jeden sygnał dźwiękowy, po nim puszczamy przycisk GÓRNY.
  4. Gdy usłyszymy kolejny sygnał puszczamy przycisk DOLNY.
  5. Skuteczna procedura może skutkować pytaniem o potwierdzenie wyczyszczenia urządzenia. Zatwierdzamy i czekamy, aż zegarek uruchomi się ponownie.
  6. Po resecie ustawień będziesz musiał ponownie wybrać język i przeprowadzić proces parowania zegarka z aplikacją Garmin Connect. Uwaga! Zanim przejdziesz do ponownego łączenia zegarka z aplikacją sugerujemy usunąć zegarek z listy urządzeń Bluetooth telefonu.

 

Metoda dla liczników Garmin Edge

Krok 1: Usuń pliki z urządzenia
  1. Podłącz urządzenie do komputera z systemem Windows za pomocą kabla do zasilania/przesyłu danych.

  2. Po rozpoznaniu urządzenia zlokalizuj na komputerze folder GARMIN i otwórz go.

  3. Zlokalizuj folder RemoteSW i otwórz go.

  4. Usuń wszystkie pliki z tego folderu.

  5. Odłącz urządzenie od komputera.

To powinno rozwiązać problem z urządzeniem. Jeśli tak się nie stanie, przejdź do kroku 2.

 

Krok 2: Wykonaj reset licznika 

  1. Wyłącz urządzenie

  2. Przytrzymaj Lap/Reset i Start/Stop

  3. Naciśnij i zwolnij przycisk zasilania licznika

  4. Kontynuuj przytrzymywanie tylko Lap/Reset i Start/Stop

  5. Zwolnij Lap/Reset i Start/Stop, gdy logo Garmin zniknie

  6. Po resecie ustawień będziesz musiał ponownie wybrać język i przeprowadzić proces parowania licznika z aplikacją Garmin Connect. Uwaga! Zanim przejdziesz do ponownego łączenia licznika z aplikacją sugerujemy usunąć licznik z listy urządzeń Bluetooth telefonu.

Jeżeli żadna z powyższych metod nie przywróciła Twojego zegarka do życia to sugerujemy kontakt ze wsparciem technicznym firmy Garmin.
 
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium