
28. stycznia 2025 roku fora techniczne, a także tematyczne fora firmy Garmin zapłonęły (tak nasza infolinia, czat online oraz częstotliwość odwiedzin w sklepach stacjonarnych także). Otóż większość zegarków, a także wybrane liczniki amerykańskiego producenta w momencie próby lokalizacji GPS zaciągały błędny plik CPE/EPO, co w efekcie owocowało awarią i zawieszeniem urządzenia na ekranie z niebieskim logo marki. Z podobną awarią mieliśmy do czynienia kilka lat temu.
W tym artykule przedstawialiśmy nasze metody na przywrócenie zegarka/licznika "do żywych" z zaznaczeniem, że kolejna próba lokalizacji GPS wraz z synchronizacją z Garmin Connect (po bluetooth lub WiFi) najpewniej ponownie wywoła awarię.
Na szczęście inżynierowie Garmina dość sprawnie wprowadzili poprawkę, która wraz z aktualizacją oprogramowania zaciąga do zegarka/licznika prawidłowy plik CPE/EPO. Poniżej przedstawiamy różne opcje naprawy zegarka lub licznika Garmin. Instrukcję znajdziecie też na stronie producenta.
Wariant 1 - dla szczęściarzy
Jeśli znajdujesz się w gronie szczęśliwców, którzy akurat 28.01.2025 roku nie korzystali z GPS, bądź w trakcie korzystania z GPS znajdowali się poza zasięgiem telefonu i Twój zegarek Garmin działa prawidłowo to wszystko co musisz zrobić to:
- wyłączyć i włączyć zegarek
- wykonać synchronizację z aplikacją Garmin Connect lub wykonać aktualizację za pośrednictwem programu Garmin Express
Mój zegarek jest zawieszony na logo trójkąta
- Procedurę rozpoczynamy od wyłączenia zegarka. W tym celu wciskamy i trzymamy przycisk zasilający przez dłuższy czas. Czasem jest to 20 sekund, czasem nawet minuta. Trzymamy zatem przycisk wyłączania do skutku, aż zauważymy, że tarcza zegarka zgasła i nie następuje żadna inna reakcja.
- Teraz urządzenie należy połączyć przewodem do komputera, w jednych przypadkach wystarczy zwykłe podłączenie, w innych należy podpiąć przewód do zegarka, a następnie trzymając przycisk start/stop wpiąć przewód do komputera. Może to zająć nawet minutę, czekamy na powiadomienie z naszego systemu operacyjnego, że urządzenie zostało podłączone i wyświetlone jako pamięć przenośna w strukturze plików.
- Kiedy już uzyskamy dostęp do pamięci urządzenia, należy przejść do niej, tam znajdziemy folder Garmin, a w nim folder SWRemote. Usuwamy z tego folderu wszystkie pliki.
- Odpinany urządzenie i czekamy na jego ponowne uruchomienie się. Może być wymagane skorzystanie z przycisku zasilającego, aby urządzenie się uruchomiło.
- Wykonujemy synchronizację z aplikacją Garmin Connect lub aktualizację za pośrednictwem programu Garmin Express.
Przywracanie zegarka - metoda druga
- Wyłączamy zegarek poprzez długie trzymanie przycisku POWER (lewy, górny przycisk).
- Wciskamy i TRZYMAMY przyciski BACK oraz START/STOP (dwa przyciski z prawej strony urządzenia).
- Trzymając oba przyciski korzystamy z przycisku LIGHT/POWER, który znajduje się z lewej strony urządzenia u góry, przycisk ten możemy zwolnić gdy urządzenie uruchomi się.
- Po chwili powinniśmy usłyszeć jeden sygnał dźwiękowy, po nim puszczamy przycisk START/STOP (górny-prawy).
- Gdy usłyszymy kolejny sygnał puszczamy przycisk BACK/LAP (dolny-lewy).
- Skuteczna procedura może skutkować pytaniem o potwierdzenie wyczyszczenia urządzenia. Zatwierdzamy i czekamy, aż zegarek uruchomi się ponownie.
- Po resecie ustawień będziesz musiał ponownie wybrać język i przeprowadzić proces parowania zegarka z aplikacją Garmin Connect. Uwaga! Zanim przejdziesz do ponownego łączenia zegarka z aplikacją sugerujemy usunąć zegarek z listy urządzeń Bluetooth telefonu.
- Wyłączamy zegarek poprzez długie trzymanie przycisku POWER.
- Wciskamy i TRZYMAMY GÓRNY i DOLNY przycisk (dwa przyciski z prawej strony urządzenia).
- Po chwili powinniśmy usłyszeć jeden sygnał dźwiękowy, po nim puszczamy przycisk GÓRNY.
- Gdy usłyszymy kolejny sygnał puszczamy przycisk DOLNY.
- Skuteczna procedura może skutkować pytaniem o potwierdzenie wyczyszczenia urządzenia. Zatwierdzamy i czekamy, aż zegarek uruchomi się ponownie.
- Po resecie ustawień będziesz musiał ponownie wybrać język i przeprowadzić proces parowania zegarka z aplikacją Garmin Connect. Uwaga! Zanim przejdziesz do ponownego łączenia zegarka z aplikacją sugerujemy usunąć zegarek z listy urządzeń Bluetooth telefonu.
Metoda dla liczników Garmin Edge
-
Podłącz urządzenie do komputera z systemem Windows za pomocą kabla do zasilania/przesyłu danych.
-
Po rozpoznaniu urządzenia zlokalizuj na komputerze folder GARMIN i otwórz go.
-
Zlokalizuj folder RemoteSW i otwórz go.
-
Usuń wszystkie pliki z tego folderu.
-
Odłącz urządzenie od komputera.
To powinno rozwiązać problem z urządzeniem. Jeśli tak się nie stanie, przejdź do kroku 2.
Krok 2: Wykonaj reset licznika
-
Wyłącz urządzenie
-
Przytrzymaj Lap/Reset i Start/Stop
-
Naciśnij i zwolnij przycisk zasilania licznika
-
Kontynuuj przytrzymywanie tylko Lap/Reset i Start/Stop
-
Zwolnij Lap/Reset i Start/Stop, gdy logo Garmin zniknie
-
Po resecie ustawień będziesz musiał ponownie wybrać język i przeprowadzić proces parowania licznika z aplikacją Garmin Connect. Uwaga! Zanim przejdziesz do ponownego łączenia licznika z aplikacją sugerujemy usunąć licznik z listy urządzeń Bluetooth telefonu.