Witamy Cię serdecznie na blogu TRIGAR

TRIGAR to największy w Polsce autoryzowany sprzedawca produktów marki GARMIN, działający na rodzimym rynku nieprzerwanie od 2007 roku.

Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do sprzedaży i w myśl naszego hasła przewodniego "GPS dla aktywnych" sami również od wielu lat jesteśmy użytkownikami m.in. fenixów, forerunnerów, edge, etrexów, oregonów, strikerów, nuvi czy zumo. Na łamach niniejszego bloga postaramy się rzetelnie dzielić z Wami naszymi doświadczeniami związanymi z praktycznym wykorzystaniem produktów GARMIN.

Szukaj artykuły wg kategorii

Który czujnik tętna Garmin wybrać? 0
Który czujnik tętna Garmin wybrać?

W związku z dużą ilością zapytań o różnice pomiędzy poszczególnymi czujnikami tętna firmy Garmin przygotowaliśmy poniższe zestawienie.

Uwaga! Ważna informacja dotycząca kompatybilności z urządzeniami Garmin. Wszystkie czujniki zaprezentowane poniżej posiadają funkcję pomiaru tętna i mogą się bezprzewodowo połączyć z każdym urządzeniem treningowym czy turystycznym firmy Garmin, które obsługuje technologię ANT+. Natomiast tylko niektóre urządzenia mogą odebrać z czujnika dodatkowe informacje o np. dynamice biegu czy pomiarze tętna w trakcie pływania. Dlatego przed wyborem danego czujnika sprawdź w specyfikacji technicznej swojego urządzenia Garmin jakie dane może on odebrać z czujnika tętna.

Jeżeli po przejrzeniu tabeli nadal masz wątpliwości, który czujnik będzie najlepszy dla Ciebie i Twojego urządzenia Garmin napisz do nas na sklep@trigar.pl lub zadzwoń 500 521 500. Pomożemy Ci dokonać najlepszego wyboru.

 

HRM Standard

niekontynuowany

HRM Premium

niekontynuowany

HRM Dual

HRM Run 2

HRM Tri

HRM Swim

 Dane techniczne
 Protokół przesyłania danych   ANT+ ANT+ ANT+/Bluetooh ANT+ ANT+ ANT+
 Częstotliwość radiowa  2,4 GHz
 Rodzaj bateria  Wymienna bateria CR2032
 Rodzaj paska  Plastikowy, elastyczny jedynie od strony pleców  W całości elastyczny   
 Wbudowany akcelerometr   Nie   Tak
 Odpinany monitor  Nie  Tak  Nie
 Funkcje
 Pomiar tętna   Tak
 Pomiar tętna w wodzie   Nie   Tak
 Wodoszczelność   Wszystkie czujniki są wodoszczelne (do min 10 metrów), ale dane o tętnie w trakcie  pływania odczytają jedynie czujniki HRM Tri i HRM Swim
 Odporność na chemię basenową   Nie  Tak
 Budowa zapobiegająca ześlizgiwaniu w trakcie pływania   Nie  Tak
 Dynamika biegu
 Kadencja kroków  Nie  Tak  Nie
 Odchylenie pionowe  Nie  Tak  Nie
 Czas kontaktu stopy z podłożem  Nie  Tak  Nie
 Odchylenie do długości  Nie  Tak  Nie
 Długość kroku  Nie  Tak  Nie
 Czas kontaktu z podłożem dla lewej i prawej nogi  Nie  Tak  Nie

Kadencja kroków (rytm)

Określenie liczby stawianych  kroków na minutę. Wyświetla całkowitą liczbę kroków (lewej i prawej nogi łącznie). Firma Garmin przeanalizowała dane dotyczące wielu biegaczy o różnym stopniu zaawansowania. Zazwyczaj u bardziej doświadczonych biegaczy rytm jest wyższy. Najczęściej podawana wartość docelowa rytmu podczas biegu to 180 kroków/min. Wyższy rytm jest powiązany z mniejszym odchyleniem pionowym i krótszym czasem kontaktu z podłożem. Zazwyczaj u wyższych biegaczy rytm jest nieco wolniejszy.

Odchylenie pionowe

Odchylenie pionowe oznacza wysokość obicia podczas biegu. Wyświetla pionowy ruch tułowia dla każdego kroku mierzony w centymetrach. Firma Garmin przeanalizowała dane dotyczące wielu biegaczy o różnym stopniu zaawansowania. Zazwyczaj u bardziej doświadczonych biegaczy odchylenie pionowe jest mniejsze. Jednak szybsze tempo często wiąże się ze zwiększonym odchyleniem pionowym. Przy ustalonym rytmie skrócenie czasu kontaktu z podłożem zazwyczaj również oznacza zwiększenie odchylenia pionowego. W trakcie biegania pod górę odchylenie pionowe jest zazwyczaj mniejsze. Zazwyczaj u wyższych biegaczy odchylenie pionowe jest nieco większe. Wielu trenerów uważa, że mniejsze odchylenie pionowe jest związane z wyższą wydajnością, ponieważ mniej energii jest przeznaczane na ruch w górę i dół. Niektórzy z nich zachęcają do utrzymania mniejszego odchylenia pionowego, ponieważ zmniejsza ono napięcie i redukuje negatywny wpływ na ciało.


Czas kontaktu stopy z podłożem

Czas kontaktu stopy z podłożem to czas, przez jaki stopa ma kontakt z powierzchnią ziemi podczas biegu. Wartość ta jest mierzona w milisekundach. Funkcja czasu kontaktu stopu z podłożem nie jest dostępna podczas chodu. Średni czas kontaktu stopy z podłożem nie zawiera wartości zerowych czasu spędzonego na stojąco lub pieszo.


Odchylenie do długości

Zakres odchylenia do długości jest stosunkiem kosztu do korzyści, gdzie odchylenie pionowe jest kosztem, a pokonany dystans korzyścią. Firma Garmin przeanalizowała dane dotyczące wielu biegaczy o różnym stopniu zaawansowania. Badania pokazują, że wartość odchylenia u bardziej doświadczonych i szybszych biegaczy jest z reguły niższa. Wartość odchylenia do długości nie zależy od wzrostu biegacza.


Czas kontaktu z podłożem dla lewej i prawej nogi

Wielu trenerów uważa, że symetryczny krok jest istotną cechą, która pozwala pozwala polepszyć wyniki i zmniejszyć ryzyko urazów. Firma Garmin przeanalizowała dane wielu biegaczy o różnym stopniu zaawansowania w celu określenia typowego średniego czasu kontaktu stopy z podłożem. Analiza wykazała, że w przypadku wielu biegaczy bilans GCT podczas podbiegania lub zbiegania ze wzniesień mocno odbiega od wzorca 50/50. Niektórzy biegacze sami zauważyli, że odniesione przez nich urazy były związane z bilansem GCT.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl